Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

 

Kép

 

 

Kategória: TPS, Akció-Logikai
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Kiadó: Ubisoft
Megjelenés éve: 2003
Korhatár: 12+
Ár: 1490 Ft, 2990 Ft a 2. és 3. résszel együtt


 

Ki ne halott volna a Prince Of Persia nevezetű játékról? Ez a játék Jordan Mechner agyából pattant ki, aki felvette ahogy bátyja ugrál és kardozik, majd egy kezdetleges kis számítógéppel, összerakott belőle egy ugrálós, kardozós játékot még az 1980-as években. Hatalmas sikert aratott, majd később megjelent a második rész, mely úgyszintén nagy hírnévre tett szert. Aztán megpróbálták az egész játékot átvinni 3D-be, egy harmadik rész erejéig; ez a rész viszont hatalmasat bukott, majd egy jó ideig csend volt Jordan körül. És hogy ez után mi történt? A Ubisoft felkérte Jordant, hogy közös erővel készítsenek egy új Prince Of Persiát. Ő beleegyezett és egy új trilógia vette kezdetét. Nézzük sikerült-e újra életet lehelni ebbe a legendás játékba!

 

A főhősünk perzsia hercege ( nahát ) ki apjával éppen a Maharaja kastélyát ostromolja, hercegünk pedig ellopja az idő tőrét a kincseskamrájából, továbbá a király elkötetti a Maharaja hatalmas homokóráját, melyet hadizsákmányként odaajándékozza egyik legjobb barátjának, a szultánnak. Majd a Maharaja lányát is elkapják és a többi hastáncossal együtt egy ketrecbe zárják őt, melyet szintén a szultánnak szánnak. Balszerencsénkre egy gonosz varászló is van a seregünkbe, mint királyi tanácsadó, természetesen hercegünk és apja nem tudják, hogy a rossz oldalon áll. Tőrbe is csalja őket, azzal, hogy ha az idő tőrét beleszúrják a homokóra aranylapjába, akkor seregük megállíthatatlan lesz. Be is veszik a történetet, és még a Maharaja lánya sem tudja megállítani a herceget, aki megteszi amit a varázsló mondott. Hatalmas hiba volt, a homok elszabadult és mindenkit homokszörnnyé változtatott, kivéve a Vezírt, ( varázslót ) mivel varázsereje van, Faraht, ( a maharaja lányát ) mivel egy különleges nyaklánca van, és persze minket, mivel nálunk van az idő tőre. Feladatunk Farah segítségével megállítani a Vezírt, és visszacsinálni amit tettünk.

 

A játék tulajdonképpen egy mászkálós, kardozós, logikai feladatokkal megspékelt játék. Beszélnék először a mászkálós részekről. Hősünket a királyi udvarban nem csak harcra, hanem gimnasztikára is kiképezték. Hercegünk egy igazi parkour. Képes felfutni a falra, végigfutni a falon, oszlopokra vagy fáknak a törzsére mászni, és onnan továbbugrani, kötelet mászni, párkányokon kapaszkodni, pallókon egyensúlyozni, illetve rudakon lengeni és arról továbbugrani.

 

Nézzük a harci részeket. Hősünk sajnos nagyon kevés combot tud végrehajtani, viszont ami van az nagyon látványos. Képesek vagyunk az ellenség feje fölött átlendülni, és úgy levágni őket, a falról torpedóugrásban ledönteni ellenfeleinket a lábáról, továbbá a falra felfutni és onnan átlendülni ellenségeink feje fölött, esetleg ha kivédünk egy csapást, ( bezony, lehet védekezni is ) egyből visszatámadhatunk. A legegyszerűbb pedig: gurulásból szúrni. ( én ezt a combot használtam a legkevésbé ) Menteni a földből kijövő homokoszlopoknál tudunk, ilyenkor mindig egy látomás formájában látjuk, hogy mi fog történni velünk a következő pályán. Nos a harc úgy zajlik, hogy a harcmezőn először csak egy kis homok jön ki a földből, ha egy ellenfelet legyőzünk, akkor mindig nő egy kicsit a homokoszlop, és ha az összes enemyt legyaltuk, akkor menteni is tudunk. Egyszerre max. 4 ellenség jöhet ellenünk. Ellenségekből is rengeteg van, az elején még rendkívűl egyszerű homokszörnyek jönnek ellenünk, de a végén már nagyon brutális ellenfelekkel is találkozunk. Főellenség kettő van. A homokszörnnyé változott apánk, és persze a Vezír. Sajnos mindkettő elég könnyűre sikerült, bár szerintem még az apánkat nehezebb legyőzni, mint a főfőellenséget. Mindegyik ellenséget más taktikával győzhetünk le. Természetesen harc közben figyelnünk kell Farahra is, mert mondanom sem kell, ha ő meghal,kezdhetjük a legutolsó mentéstől, vagy checkpointtól. Azért annyira nem kell félteni, mert van egy remek íjja is, mellyel néha minket is eltalál. Életenergiánkat víz ivásával tölthetjük fel, illetve vannak jól elrejtett élettöltők is, melyek maximum energiakapacitásunkat növelik. Fegyver kettő lehet nálunk, az egyik a kardunk, melyet egyre erősebbekre cserélhetünk le előrehaladásunk során. Összesen 4 kard van a játékban. A másik fegyverünk az idő tőre. Ez a leghasznosabb fegyverünk. Ellenségeinket ugyanis a kardunkkal csak megbénítani tudjuk, ahhoz, hogy végleg elintézzük őket a tőrt kell használnunk, amivel beszívhatjuk őket, de sietnünk kell,mert ha magukhoz térnek, kezdhetjük újra a hadakozást. Vannak állat ellenfelek is, velük szemben nem kell használnunk a tőrt. Sajnos ellenfeleink nem éppen intelligensek, szinte mindig az van, hogy míg te leszúrod az egyiket, a másik csak bámul és nem cselekszik. Mondjuk ez lehet azért van, mert zombikkal állunk szemben.  És most jöjjön egy aduász, ha meghalunk nem kell egyből újrakezdeni, ugyanis a tőrünkkel vissza tudjuk pörgetni az időt, még ha csak egy rövid időre is. Természetesen ezt a képességet sem tudjuk a végtelenségig használni. A tőrünknek van tárkapacitása, melyet növelni tudunk az utunkba eső homok felszedésével, feltölteni pedig ellenségeink beszívásával tudjuk. Ezen a képességen kívül le tudjuk lassítani az időt, így még látványosabbak lehetnek mozdulataink, ezen kívül ez az extra semmire sem jó, mert minket is lelassít. ( más kapacitást használ mint az előbbi ) Meg is tudjuk fagyasztani ellenségeinket, így két csapással végezhetünk velük. ( ugyanazt a kapacitást használja mint a lassítás ) A legnagyobb támadásunk pedig mely minden homoktankot elhasznál: ( ez a visszapörgetés kapacitása ) az összes ellenséget lefagyasztja, minket pedig villámgyorssá tesz, így egy csapással elintézhetünk bárkit. Sajnos csak egy rövid ideig tart.

 

Még mindig nincs vége. Van rengeteg csapda is a játékban. Csak hogy néhányat felsoroljak: tüskés forgó oszlop, falból kijövő forgó körpengék, földből kijövő forgó pengés oszlop, összecsapodó fogazott lécek, óriási kardok a falból, szakadékok alján lévő tüskék, tüske a földből. Hoppá, mindet felsoroltam; mindegy. Akárcsak az ellenfeleket, a csapdákat is különféle módokon kerülhetjük el. Na jöjjön az utolsó dolog amit megemlítenék: a logikai fejtörők. Igen a készítők rengeteg logikai részt raktak a játékba, melyek igazán meghosszabítják a játékidőt. Van amikor ki kell játszani a palota biztonsági rendszerét, úgy hogy karokat forgatva a megfelelő sorrendbe kell helyrerakni 4 oszlopot, a kardok megszerzéséhez minden agykerekünket meg kell mozgatnunk, ( nem árulnám el miket kell csinálni ) van egy földalatti szorító nevű hely, ahol rengeteget kell köteleken ugrálnunk, dobozokat tologatnunk. Igen mostmár mindent elmondtam a játékmenetről. Elég röviden írtam le ugye? Hát igen le sem tagadhatnám, hogy Prince Of Persia fan vagyok.

 

A grafika valami csodálatos a korához képest. Komolyan minden úgy ki van dolgozva, a fényeffekteknek és a színhasználatnak köszönhetően tényleg az ezeregy éjszaka meséiben érezhetjük magunkat. A grafikus motor neve Jade engine, melyet maga a Ubisoft készített. További érdekesség, hogy a képet kicsit elhomályosították, így egy kicsit filmszerű az összkép. Természetesen ebből a játékból sem hiányozhatnak a magas felbontású animációk, melyek mégjobban növelik a hangulatot. Sajnos itt is vannak grafikai hibák. A karakterek nem éppen kidolgozottak, sokszor látni hogy a hajuk átmegy a fejükön és a többi. Sajnos ez egy igen nagy negatívum. Általában fizikát nem szoktam értékelni csak FPS játékokban, de itt meg kell említenem. Az olyan tárgyak melyek a valóságban is megmozdulnak, azok itt is. pl.: egy függöny Igen, senki se várja azt, hogy ha nekimegy egy fának az ki is dől.

 

A zene valami csodálatos, nem szeretném újra ismételni magam, de ez is teljesen ezeregy éjszaka mesés feelingű, igazi arab, perzsa muzsika. Remek. A hangok is nagyon jók, tökéletesen passzolnak a játékhoz.

 

Az irányításról is csak azt tudom mondani, mint az eddigi szempontokról. Egyszerűen hihetetlen hogy 8-10 gombbal ennyi dolgot vagyunk képesek művelni. Igaz, hogy a játék elsősorba konzolra készült, nekem van is gamepadom, de billentyűzettel vittem ki a játékot, ehhez nem kell kontroller. Az alap TPS kameranézeten kívűl még van kettő, egy madártávlatú, és egy belső nézetű. Mindkettő csak körülnézésre alkalmas. A kameranézet forgatására nagyon sokan azt írták, hogy nem a legjobb, de nekem semmi problémám sem volt vele, na jó egyszer kétszer volt olyan, hogy épp harcoltam és akkor a kamera egyszer csak átment egy másik helyszínre, de szerintem ez csak egy bug volt. A kamerát meg... Igazából nem is mozgattam. Nem tudom ti hogy játszotok, de én TPS-t és FPS-t is úgy játszom,
hogy csak az előre gombot nyomom és a kamerával kanyarodok.

 

A hossz is teljesen elfogadható, nem mondható hosszúnak de a közepes szintet meghaladja.

 

Azt hiszem minden fontosabbat elmondtam a játékról, ez egy hihetetlem jó game, méltán viseli a Prince Of Persia nevet. Végre sikerült átvinni a játékot 3D-be, úgy, hogy sikerjáték lett. Én méltán neki adnám az év játéka címet. Egyszerűen ilyen jó hangulatú játékkal nem találkoztok minden nap, szóval ne hagyjátok ki!

 

 

Értékelés

Játékélmény: 10
Történet: 9
Grafika: 9
Látvány: 10
Fizika: 10
Hangok: 9
Zene: 10
Irányítás: 9
Lehetőségek: 9
Hangulat: 10
Szavatosság: 10
Hossz: 7
Játszhatóság: 10

 

Végső értékelés: 93% Fantasztikus